Majiteľ, ktorý sa rozhodol predať svoju firmu, má niekoľko možností, ako k samotnému predaju pristúpiť. Každá možnosť má svoje plusy a mínusy.
Prvou snahou majiteľov podnikov o predaj väčšinou býva rozposlanie ponuky na predaj svojim obchodným partnerom, odberateľom, dodávateľom, alebo tiež konkurencii. Predať podnik niekomu z odboru, kto ho navyše pozná je samozrejme dobrá voľba. Problémom u väčšiny podnikov však býva v tom, že zoznam týchto kontaktov nie je veľmi rozsiahly a len malé percento z nich je v danej dobe odhodlané a schopné kúpy podniku.
Ak osobná ponuka nevyjde, predajca sa väčšinou začne obzerať po inzertných portáloch a inzertnej tlači. Inzercia je najlacnejšou formou reklamy a môže byť tiež úspešná.
Žiadny z inzertných portálov na SR však nie je zameraný výlučne na predaj podnikov. Predaj podnikov je iba ich drobnou podkategóriou, na ktorú potenciálni investori narazia len ťažko. Problém môže byť tiež s tým, že inzeráty všeobecne nepôsobia dôveryhodne a tiež nechránia proti nevyžiadaným osobám, ktoré vás môžu kontaktovať.
Ďalšou možnosťou je zakúpenie reklamy, napr. na internete, alebo v médiách. Táto možnosť môže byť síce pri dobrom zacielení úspešná, jedná sa však o nákladnú formu hľadania záujemcov a mnohým menším podnikom sa neoplatí.
Business broker, čiže sprostredkovateľ predaja podnikov, je jednotlivec alebo spoločnosť, ktorá sa na rozdiel od ostatných možností predaja, okrem nájdenia vhodného investora postará aj o podporu počas celého predajného procesu. Uvádzame aj niektoré ďalšie výhody využitia služieb business brokera: